vrijdag 28 november 2014

Kunst kijken en lekker eten in Amsterdam

Hoi! Ik ben gisteren naar Amsterdam geweest! Ik was vrij, en toen ben ik met mijn zusje en ouders naar ouders met de trein een dagje weg geweest. Niet dat ik nog nooit in Amsterdam ben geweest, maar ik vind het echt een hele grote stad. In Twente zijn de steden niet zo heel erg groot..., dus als je dan in Amsterdam komt.. We zijn eerst naar de Haarlemmerstraat geweest. Daar ben ik o.a. in de winkels Sukha, &Klevering en Vlaamsch Broodhuis geweest. Leuk! Bij Daskas heb ik nog een heel schattig lenzendoosje gekocht. We hebben bij het Vlaamsch Broodhuis geluncht, oh wat lekker! Ik had zelf een quiche met tonijn, heel erg lekker! Daarna zijn we met de tram naar het Rijksmuseum gegaan waar we een tentoonstelling over fotografie hebben gezien. Daarna hebben we ergens avond gegeten, en toen weer nar huis. Onderweg kregen we nog vertraging omdat er ergens iemand voor de trein was gesprongen, waardoor we in plaats van om elf uur om kwart over twaalf aankwamen. Toch was het een leuk dagje, maar ik ga denk ik liever naar een wat kleinere, overzichtelijkere stad, wnt ik vind Amsterdam toch wel heel erg groot.


Oh, wat zit hierin (ook als ik iets voor mezelf koop laat ik het heel vaak inpakken, vind ik leuk! Het ziet er vaak heel mooi uit, en je geeft als het ware een cadeautje aan jezelf, in plaats van dat je iets koopt voor jezelf.)


Er zit een lenzendoosje in! Van het het merk Kikkerland, ik kon ze gewoon niet laten liggen!


Dit is dus mijn hemelse quiche! Hij was zo lekker!(Gegeten bij Vlaamsch Broodhuis)


Mijn zusje had een soort bol met rijst met daaroverheen zalm en brood erbij.


Mijn moeder had wortelsoep met kokos. Het ziet er allemaal zo lekker uit!


En mijn vader had een of ander iets met bieten


In de broodwinkel hingen hele mooie lampen!


Oooohhh! Lekker lekker lekker. Brood!


Dit was een wand in het rijksmuseum, de koningin staat er ook op (tweede van onderen, derde van links)


Nog een muur met allemaal detailfoto's van planten


En in een hal in het Rijksmuseum hingen allemaal hele mooie lampen die aan touwen vastzaten en naar boven en beneden gingen (wauw wat een duidelijke beschrijving...)

3 opmerkingen:

  1. Wat een suuuuuuuper leuk lenzen doosje!!!! Het klinkt als een super gezellige dag die je hebt gehad.

    Liefs Charlotte
    Ps.
    Wat zat er nou eigenlijk in dat cadeautje dat je voor jezelf hebt gekocht?????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In dat pakje zat dat lenzendoosje!

      Verwijderen
    2. Hey super leuk dat je naar Amsterdam was! De volgende keer moet je contact met me opnemen en dan kunnen we afspreken en iets leuks doen! Heb je al zo lang niet gezien!
      Liefs Berte

      Verwijderen