maandag 6 april 2015

Pasen en de tuin

Hoi! Nog een fijne tweede-paasdag-avond! Ik ben gisterenavond naar het paasvuur geweest, bij ons in de buurt wordt er altijd een aangestoken en daar gaan we elk jaar naartoe, een soort traditie. Voor wie niet weet wat een paasvuur is (volgens mij is zijn die paasvuren vooral in oost Nederland), het is een traditie om op eerste paasdag 's avonds een heel groot vuur te maken om de boze geesten weg te jagen. Altijd erg gezellig en lekker warm :-)
Verder ben ik al een beetje in m'n tuin bezig om binnenkort de eerste plantjes te zaaien. Ik ga vanaf nu elke maand (eerste week van de maand) een paar foto's van mijn tuintje laten zien zodat je kunt zien hoe alles groeit en bloeit (of niet...)
Foto's!


Hier was het vuur net aangestoken, je kon een fakkel kopen en daarmee meehelpen, die van mij gooide ik erin en ging toen meteen weer uit :-)


Hier was het al iets verder, de wind kwam van rechts dus brandde de berg hout van rechts naar links



Hier stond zeg maar alles in de fik...


Ja, dit is mijn deel van de hele tuin, ik doe niet echt aan vaste planten, meestal zaai ik alles gewoon in. Mijn kerstboompje van afgelopen kerst staat er ook in, niet echt een heel erg mooi gezicht maar het is ook zonde om volgend jaar weer een nieuwe te kopen


Yeah, de eerste knoppen zitten al aan de sierappel!


Dit is het overblijfsel van de stokroos van vorig jaar. Stokrozen zijn wel meerjarig, en omdat je altijd een jaar moet wachten nadat ze gezaaid zijn voordat ze gaan bloeien ga ik deze echt niet weghalen!

En dat was het dan weer voor vandaag! 
Ga jij ook wel eens naar het paasvuur? Of heb jij ook een eigen (moes)tuin?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten