zaterdag 22 augustus 2015

Cactuspapier

Hoooi! Een beetje te enthousiaste opening misschien, school is begonnen dus ik ben helemaal niet zo heel erg blij. School betekent boeken en boeken betekent kaften. Tja, als er dan niet heel leuk kant en klaar kaftpapier te vinden is en het ook leuk is om zelf te maken, dan maak je het natuurlijk zelf! Bij de Hema verkopen ze al een paar jaar effen bruin kaftpapier, dus ik heb altijd een paar rollen in huis. Aangezien ik ook stempels heb en maak, bestempel ik het meestal.
Tegenwoordig zie je overal cactussen. Gewoon een heleboel bij elkaar in een oude krat, koperkleurige mand of onder een glazen stolp ofzo. Mijn zusje heeft in Italië ook iets van tien cactusjes gekocht, ze waren daar veel goedkoper dan hier. Ik heb zelf geen cactussen, maar het leek me wel leuk om een cactusstempel te maken.
Één stempel is leuk, maar nog leuker is het als je allemaal losse stukken hebt waar je een hele grote cactus mee kan bouwen. Ik heb een stuk papier helemaal vol gestempeld met cactussen, ik ga het denk ik gebruiken als kaftpapier maar ook als inpakpapier is het erg leuk!
Bij de 'hoe maak je een.....?' pagina staat hoe je een stempel maakt, dus ga zelf ook lekker aan de slag!
Een aantal foto's van het proces tot cactuspapier!


Oeps, ik heb even de cactus van mijn zusje gebruikt... Sorry lief zusje van me :-)


Voor een cactus heb ik vier stukken gebruikt, de pot, de 'stam', en twee zijstukken




1 opmerking: